Hi again - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nicole Engeland - WaarBenJij.nu Hi again - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nicole Engeland - WaarBenJij.nu

Hi again

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ben ik weer! Al verveeld door mijn verhalen? Gisteren moest ik weer naar mijn stage toe en zouden we om half tien een labmeeting hebben. We hebben daarin, via skype met de rest, de plannen doorbesproken en heb ik ook de rest kunnen ontmoeten. De rest van de dag heb ik eigenlijk vooral veel artikelen gelezen en proberen samen te vatten. Verder had ik ook een andere pc geregeld, want die andere die ik eerst had was megaaa sloom. Duurde ongeveer 5 minuten om uberhaupt internet op te starten, laat staan de site itself. So anyway, ik heb dus veel gezeten en gelezen die dag. Niet echt heel interessant.
Toen ik thuis kwam ben ik even boodschappen wezen doen en daarna gegeten en een gezellige avond met Alicia gehad. Ook heb ik van haar een spiegel gekregen dus ik was helemaal happy voor op mijn kamer hihi. En voor de rest heb ik de was gedaan, ja ja dat moet ook gebeuren.

Dinsdags was het weer tijd voor een nieuwe stage dag. Ik zou die dag mijn andere begeleider, op het Imperial College zelf gaan ontmoeten. Ik nam dus eerst de bus naar Harefield Hospital en vanuit daar kreeg ik een gratis ritje richting de binnenstad. Het was natuurlijk hartstikke druk op de weg vanwege alle files. Erg fijn. Gelukkig wilde hij me afzetten bij het Imperial ipv het ziekenhuis. Het was namelijk een speciale lijn tussen twee ziekenhuizen en blijkbaar doen ze dat normaal niet zomaar. Ik had dus geluk, scheelde 20 minuten lopen :D . Eenmaal daar moest ik even wachten op Najma omdat zij ook last had van het verkeer. Daarna gingen we Sergio ontmoeten. Hij heeft veel onderzoek gedaan naar de deeltjes die ik ga gebruken voor mijn onderzoek. Hij heeft deze namelijk geisoleerd en ook deels gekarakteriseerd dus ik kan erg veel van hem leren! Hij is ook heel aardig en ook erg enthousiast. We hebben het plan uitvoerig besproken en ik ga morgen,als dat mogelijk is, beginnen in het lab daar. Ik zal waarschijnlijk het eerste deel van mijn onderzoek daar gaan doen en dan de rest bij Harefield Hospital omdat wij niet alle benodigdheden hebben zoals de UV spectroscoop. Het eerste doel van mijn onderzoek is om de deeltjes die hij geisoleerd heeft te gaan quantificeren. Dat betekent dat hij nu eigenlijk niet weet hoeveel het er zijn en we willen dus, zo goed mogelijk, weten hoeveel we straks op de cellen gaan doen. Hiervoor moeten we dus relatief weten wat de grootte van de deeltjes zijn en wat de concentratie is. Dit is nogal een klus dus ik ben benieuwd. Daarna wil ik dus de effecten van deze deeltjes gaan testen op humane hartklepcellen om zo te kijken wat er gebeurd bij calcificatie.
So, back to my day.. Na het gesprek kon ik eigenlijk weer de bus terug nemen naar Harefield, maar ik besloot om mee met Najma te gaan. Zij was met de auto, en ik vond het eigenlijk wel heel gezellig. Veel gepraat en besproken! Toen ik weer terug was heb ik nog wat literatuur gelezen en heb ik de titel pagina van mijn verslag alvast gemaakt haha. Altijd leuk werk. Daara mocht ik professor Magdi Yacoub, in person, ontmoeten. Najma vertelde dat hij een supergenie was en het dus echt een eer was om hem te ontmoeten. Ik vond het dus stiekem eigenlijk wel een beetje spannend. HIj vroeg kort wat ik deed en of ik een hardwerkend persoon was haha. Daarna gingen zij verder dingen bespreken en ben ik naar huis gegaan. Mijn computer was in remote control omdat ik nogal last had van virussen helaas.

Toen ik eenmaal thuis kwam heb ik nog even kunnen genieten van het zonnetje, heb ik een heerlijk zalmpje in de stoomoven gedaan en heb ik wat gesport en series gekeken. Dat was het eigenlijk wel zon beetje. Tot de volgende keer en alvast slaap lekker! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Nicole

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6404

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 31 Juli 2015

Londen

Landen bezocht: